Het is belangrijk om een band op te bouwen met alle nieuwe en huidige klanten van jouw bedrijf. Dat kun je doen door je klanten actief op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Of je bedrijf nou gaat uitbreiden, een nieuwe samenwerking heeft of dat ene unieke product weer op voorraad heeft, houd de consument betrokken door dit met ze te delen!
Hoewel je nog net geen pretpark van je bedrijf moet maken, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de klant een unieke ervaring van jouw bedrijf overhoudt. Een unieke ervaring zorgt er namelijk voor dat de klant jouw bedrijf blijft herinneren. Daarbij zorgt dit ook voor de welbekende mond-op-mond reclame, want zeg nou zelf, telkens dezelfde verhalen bij de waterkoeler horen zou toch verboden moeten worden?
Zorg ervoor dat je zo open en eerlijk mogelijk bent tegen de klant. Niets is belangrijker dan het vertrouwen. Wanneer jij eerlijk en open bent tegen je klanten zorg je ervoor dat de klant zich meer op zijn gemak voelt om bij jou te kopen en ook te blijven kopen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, want het is een welbekende fout die veel ondernemers maken, namelijk het vergeten wat ze al hebben. Je doet veel moeite om nieuwe klanten binnen te halen, maar vervolgens vergeet je deze klanten binnen te houden doordat je het te druk hebt met het zoeken van nieuwe klanten. Zorg ervoor dat je de vaste klant niet uit het oog verliest, zij kennen en vertrouwen jou namelijk al. Je kunt namelijk meer verdienen aan vaste klanten dan aan nieuwe klanten.
En vergeet niet dat de kracht zit in het doen van de kleine extra dingen voor je klanten. Zo onderscheid je jezelf en zorg je voor een krachtig, succesvol bedrijf!
We hebben een digitale loyaliteit app gemaakt waarmee bedrijven hun klanten punten en stempels kunnen laten sparen. Het is volledig gratis! Misschien iets voor jouw bedrijf of een kennis?