Voordat je een actie gaat starten is het belangrijk om te weten wat je wilt bereiken met de actie. Wil je van overtollige voorraad af, wil je klanten werven of wil je proberen een nieuwe moeilijk verkoopbaar product onder de aandacht van je klanten brengen. Zodra je het doel van de actie weet kun je overgaan naar de volgende stap.
Het is jou waarschijnlijk al bekend dat meten ook weten is. Want zonder te meten zou je niet weten wat je het beste verkoopt en wat de beste prijzen voor je product zijn. Ook voor een actie is het meten belangrijk, want jouw doel kun je alleen bereiken door de meet resultaten te gebruiken bij het bepalen van de actie. De juiste korting, juiste prijs, het bereiken van de juiste doelgroep. De meetresultaten zijn jouw beste vriend en zorgen ervoor dat je een succesvolle actie zal opzetten.
Vervolgens moet je de juiste doelgroep zien te bereiken, zodat de actie een knallend succes kan worden. Als het goed is heb je bij het meten is weten al in kaart gebracht wie de doelgroep zijn. Deze bereik je vervolgens via de lokale bladen, adverteren op facebook, adverteren via google of de andere advertentie methodes die voor jouw bedrijf werken.
Zodra bovenstaande punten zorgvuldig worden behandeld bij het opzetten van jouw actie, zal de actie zeker een succes moeten worden.
We hebben een digitale loyaliteit app gemaakt waarmee bedrijven hun klanten punten en stempels kunnen laten sparen. Het is volledig gratis! Misschien iets voor jouw bedrijf of een kennis?