Met kerst en oud- en nieuw voor de deur is het bij veel bedrijven de afgelopen periode storm gelopen met de kerstinkopen. Ik ga er vanuit dat jouw bedrijf al volop op de kerst heeft ingespeeld. Op het moment van schrijven heeft een groot deel van de mensen alle benodigde kerstinkopen al gedaan. "Het toppunt is al bereikt" zou je denken, maar niets is minder waar!
Hoewel veel mensen al genoeg hebben ingekocht, zijn er altijd nog late beslissers of mensen die het te druk hadden en daardoor de kerstinkopen tot het laatste moment uit hebben gesteld. Voor jou een ideale kans om deze mensen de laatste twee dagen nog over de streep te trekken met een waanzinnige actie. Geef bijvoorbeeld een "late beslissers korting" of een "oeps vergeten" korting op jouw producten die de afgelopen periode veel gekocht zijn.
Als je online gebruik maakt van kerstcampagnes, geef deze campagnes dan een boost door de korting erbij te vermelden. Ook kan je het budget voor de laatste paar dagen iets verhogen, waardoor je meer publiek bereikt en voor meer verkopen zorgt. Zorg ervoor dat je de twijfelende of dromende groep alsnog over de streep weet te trekken op de laatste paar dagen voor kerst!
Nog geen online campagnes? Dan is het nu de juiste tijd om deze via AdWords of Facebook promoties te starten! Is jouw bedrijf lokaal, zorg ervoor dat je je richt op jouw lokale omgeving door de advertenties alleen daar zichtbaar te laten maken. Kun je het aan om landelijk te promoten? Ga er dan voor! Met online campagnes kun je de late beslissers overtuigen en de mensen die het vergeten zijn er alsnog aan te herinneren dat ze bij jou nog snel inkopen kunnen doen.
De laatste inkoopdagen zijn aangebroken, probeer er dus nog zoveel mogelijk uit te halen!
We hebben een digitale loyaliteit app gemaakt waarmee bedrijven hun klanten punten en stempels kunnen laten sparen. Het is volledig gratis! Misschien iets voor jouw bedrijf of een kennis?