Lokale evenementen

Blog voor bedrijven

Blog voor bedrijven

Lokale evenementen zorgen voor nieuwe klanten

Ken jij alle lokale evenementen die bij jouw bedrijf in de buurt zijn? En hoe vaak heb je er met jouw bedrijf van geprofiteerd?

Als ondernemer ben je continu bezig om je bedrijf onder de aandacht te brengen van jouw potentiele klanten. Er zijn verschillende wijzens, zowel online als offline, om dit voor elkaar te krijgen. De wijze waarop wij ons vandaag focussen zijn lokale evenementen.

Vind je klanten

Om je klanten te vinden is het belangrijk om te weten waar jouw klanten zich bevinden. Heb jij bijvoorbeeld een fysieke winkel, dan bevinden jouw klanten zich voornamelijk lokaal. Uiteraard heb je ook toeristen uit andere landen en toeristen uit eigen land, maar het is in eerste instantie belangrijk om te focussen op de lokale klanten, omdat zij de primaire doelgroep zijn die jouw bedrijf tot een succes kunnen maken. Het bijwonen van lokale evenementen is voor de lokale ondernemer dus haast een must wanneer je nieuwe klanten zoekt.

Bezoek evenementen

Met het bezoeken van -bij jouw bedrijf aansluitende- evenementen zorg je ervoor dat de lokale bewoners kennis met jou en jouw bedrijf kunnen maken. Heb je bijvoorbeeld een broodjeszaak, denk er dan over na om bijvoorbeeld kant en klare broodjes te gaan verkopen op het lokale evenement. Wanneer je jouw product of dienst op een lokaal evenement kunt verkopen zal het niet alleen voor nieuwe klanten zorgen. Ook jouw huidige vaste klanten die het evenement bezoeken zullen jou herkennen, waardoor ze maar al te graag even bij jou komen buurten en tot slot iets kopen.

Evenementen vinden

Het vinden van evenementen gaat niet voor iedereen even makkelijk, maar het voordeel is wel dat je de tijd hebt om evenementen te zoeken, omdat het simpelweg niet dagelijks is. Om erachter te komen of er een evenement aan komt kun je het beste regelmatig de lokale bladen doorlezen, lokale nieuwssites volgen en actief de lokale Facebook pagina’s volgen. Tot slot is het ook verstandig om zo nu en dan te Google’n op bijvoorbeeld: “Evenementen Amsterdam”, waarbij je Amsterdam uiteraard vervangt met de omgeving waar je bedrijf gevestigd is.


Het bezoeken en deelnemen aan evenementen zorgt dus voor nieuwe klanten, extra omzet en uiteraard het belangrijkste: meer naamsbekendheid!

Geschreven door Spari in Algemeen Nieuws
Gebruikt jouw bedrijf al Spari?   Nu registreren