Vaste klanten zijn een beloning waard

Geschreven in Klanten Belonen
Vaste klanten houden je business draaiend. Het zou daarom ook normaal moeten zijn om deze mensen te belonen. Maar hoe kun je dat nou eigenlijk het beste uitvoeren?

Een klant die telkens bij jou koopt levert meer op dan een nieuwe klant. Je hebt namelijk niet opnieuw te maken met de kosten voor het werven van deze klant. Sterker nog, deze kosten zijn waarschijnlijk zelfs al terug verdiend met de eerste aankopen die hij of zij bij jou heeft gedaan! Jouw bedrijf is nu bekend en vertrouwd bij de klant, waardoor diegene graag bij jou terug komt en jou waarschijnlijk ook bij anderen aanraadt waardoor jouw business groeit!

Voor niets gaat de zon op

Deze gezegde ken je vast wel, net zoals de gezegde "voor wat, hoort wat". Op zich is dat niet zo gek, want als kind zijnde vind je het ook leuker om de afwas te doen als je er een beloning voor krijgt. Precies datzelfde effect is op grote schaal merkbaar tussen bedrijven en klanten, het is enkel aan jouw bedrijf de taak om consumenten te motiveren om bij jou te blijven kopen.

Mogelijkheden genoeg

Veel bedrijven maken onder andere gebruik van giftcards, kortingsacties en spaaracties. Er zijn genoeg mogelijkheden, maar voor het belonen van de klant en het werken aan de klantbinding zijn spaaracties de beste en meest effectieve manier. Je kunt hierbij denken aan stickers plakken of stempels sparen waarbij een volle stickervel of stempelkaart een redelijke beloning bevat. De klant blijft in dit geval dan bij jou de producten, die hij of zij wil hebben of nodig heeft, kopen om de beloning te krijgen en dat terwijl jij jouw omzet omhoog ziet gaan!

Onderneem actie

Heb je een mooie spaaractie bedacht, zoals bijvoorbeeld een stempelkaart waarmee de klant een gratis kopje koffie krijgt, begin dan zo snel mogelijk met de uitvoering! Een spaaractie zorgt er namelijk voor dat de klant sneller aan jouw bedrijf denkt waardoor de kans groter is dat ze bij jou iets kopen, waar ze zonder actie normaal gesproken nog even over na moeten denken. Het uitstellen en niet kopen wordt hiermee bestreden en de mensen die normaal gesproken na het twijfelen het product alsnog kopen, kopen dan in dit geval hoogst waarschijnlijk iets anders bij jou. Zolang de klant nog niets weet van een beloning, komt de klant pas terug wanneer ze zeker weten dat ze iets van jou willen kopen.


Start dus zo snel mogelijk met een spaaractie en beloon de loyaliteit van jouw klanten. Niemand verliest, beiden hebben er iets aan en de band tussen bedrijf en klant wordt steeds sterker!

Kreita kun amo!
- Created with love!
Georgio Sterk
Founder

Hey, jij!

We hebben een digitale loyaliteit app gemaakt waarmee bedrijven hun klanten punten en stempels kunnen laten sparen. Het is volledig gratis! Misschien iets voor jouw bedrijf of een kennis?